KasinoKing.dk
Tilbage til forsiden.

Roulette systemer

1. Martingale systemet

Der findes et roulette system, som hedder martingale-systemet. Dette system ville være ufejlbarligt, hvis man havde penge nok, samt der ikke eksisterede et "loft" over maksimumindsatserne på et kasino. Systemet fungerer i praksis ved, at man enten kun spiller på farven rød (eller sort, eller en anden 50-50 mulighed). Hvis man vinder tager man gevinsten til sig. Taber man, dobler man op. Man bliver ved med at doble sin indsats, indtil man vinder.

Et eksempel: Man starter med at satse $2 på farven rød, man taber. Så satser man $4 på farven rød, man taber. Så satser man $8 på farven rød, man vinder og får altså sin egen indsats på $8 tilbage plus en gevinst på $8, dvs. i alt $16. Samlet overskud efter 3 hænder er $16 - ($2+$4+$8) = $2.

Et andet eksempel: Man starter med at satse $2, man taber. Det samme gør man i de næste 5 spil og indsatsen fordobles hver gang. Dvs. indsatserne vokser $2, $4, $8, $16, $32, $64. Hvis man vil fortsætte med at spille, skal man i det næste spil satse $128 på eksempelvis farven rød. Hvis man vinder, kan man starte forfra.

Som ovenstående eksempel 2 viser, så er Martingale systemet et "farligt" system, idet man kan være uheldig at ramme en tabsstime, som er lang. Men er tabsstimerne korte, så er Martingale systemet anvendeligt, men pas på med at anvende det i lange perioder. For på lang sigt vil man passere enten sin egen økonomiske formåen eller kasinoets loft over indsatser.

Husk på: I hvert eneste spil er chancen præcis 50% for hvert af udfaldende rød eller sort - HELT UAFHÆNGIGT AF UDFALDET AF TIDLIGERE SPIL.


2. Omvendt Martingale

Hvis man vil spille en slags Martingale er "omvendt martingale" mindre ressource krævende. Ved dette system indsætter man sin indsats, taber man starter man forfra. Vinder man dobler man i stedet indsatsen og dette fortsætter man med så længe man har bestemt sig for på forhånd, fx 2,3,eller fire hænder. Ved denne form for Martingale forsøger man i stedet for at udnytte serier af samme udfald i stedet for at frygte dem.


3. D´Alembert - systemet

Vil man bruge dette system, er det igen 50-50 mulighederne, man spiller på. Man starter med at spille med en enhed. Hvis man taber, øger man med en enhed. Når man vinder, spiller man med en enhed mindre. Når man når nul, har man samlet set vundet et antal enheder.

Et eksempel,

Spil Indsats Resultat Saldo
1 1 tab -1
2 2 tab -3
3 3 tab -6
4 4 gevinst -2
5 3 gevinst +1
6 2 tab -1
7 3 gevinst +2
8 2 gevinst +4
9 1 gevinst +5


Den næste indsats skulle være nul. Dette betyder at cirklen er sluttet med heldigt udfald. Man har vundet fem gange den oprindelige indsats og starter forfra.

Copyright© KasinoKing.dk
Tilbage til forsiden.